Reálné fitness rituály

Jaro se kvapem blíží a s jeho vidinou i předsevzetí dostat se po lenivé zimě do formy. Často si ale stanovujeme nereálné a přehnané cíle, které nás v závěru jen a pouze děsí. Když jde o fyzičku, je často nejlepší udržet svá očekávání na uzdě. V opačném případě se z tělesné aktivity může vytratit radost a potěšení a odhodlání zmizí v nenávratnu. Jak neztratit motivaci a přivítat slunečné dny v plné formě radí blogerka a trenérka Hanka.

Sport byl od malička mojí vášní a závislostí, a proto chodím cvičit minimálně 5x týdně. Je mi jasné, že to není pro každého… Ale! Když budete dodržovat několik jednoduchých zvyků, stane se pohyb nedílnou a příjemnou součástí i vašeho života.

Rituály

  1. Pohyb nesmí být stereotypní. Střídejte aktivity! Za mě je skvělé mixovat posilovnu se skupinovými lekcemi. Mezi mé oblíbené patří TRX a Les Mills, nově také Core Flyte.
  2. Poslouchejte, co vám tělo a psychika říkají. Potřebujete se vybít? Zkuste fitbox. Nebo se naopak zklidnit? Zajděte na jógu.
  3. Začínáte? Cvičte s vahou vlastního těla. Je to nejzdravější a nejpřirozenější druh pohybu.
  4. Můj tip: běh! Je to neuvěřitelný relax pro tělo i mysl a navíc běhat je možné kdekoliv a kdykoliv. Venku, v posilovně na páse, v létě i v zimě. Potřebujete jen kvalitní obuv a v mém případě nesmí chybět hudba v uších.
  5. Nezapomínejte na regeneraci. I ta je nedílnou součástí fitness rituálů. Nechte tělo vydechnout, zajděte na masáž nebo do sauny, já doporučuji také kryosaunu.

Motivace 

  1. Buďte trpělivá. Vše chce čas. Stejně jako po jednou volném dnu nepřiberete, tak ani jeden trénink vás nedostane do kondice. Není to otázka dnů, ale týdnů a měsíců. Podstatné je režim nastavit tak, aby byl dlouhodobě udržitelný.
  2. Začněte pomalu a dávejte si reálné cíle. Na začátku každého roku posilovny praskají ve švech, všude je plno „namotivovaných“ lidí, ale uběhne pár týdnů a v polovině února je už zase klid. Nikdy si neplánujte, že během měsíce zhubnete 10kg nebo uběhnete maraton, tyto přehnané cíle vás od cvičení postupem času naopak odradí.
  3. Nesrovnávejte se s ostatními. Ne vždy vše vypadá tak, jak to doopravdy je. Především sociální sítě jsou plné zkreslených představ o ideálech. Dobrý úhel, světlo či filtr udělají své.
  4. Poslouchejte své tělo. Každý z nás je originál, proto nikdy neignorujte své tělesné pocit, jako je hlad a vyčerpání.
  5. Odměňte se. Nemusíte přímo z posilovny letět pro dortík nebo na sklenku alkoholu. Nejlepší motivací je nákup pěkného sportovního oblečení. Já osobně se vždy nemohu dočkat, až nový kousek v posilovně provětrám. Odměnou může být také příjemná masáž nebo teplá vana.

Připravila: Kateřina Kuldová

Foto a text: Hana Volfová